Historia Krka rozpoczęła się w 1954 roku, kiedy Boris Andrijanič założył Laboratorium Farmaceutyczne Krka w Novo mesto w Słowenii.
Stabilny wzrost sprzedaży, inwestycje, wiele projektów rozwojowych i solidne wyniki biznesowe sprawiły, że staliśmy się jedną z wiodących firm farmaceutycznych na świecie.
PRODUKCJA FARMACEUTYCZNA ROZPOCZYNA SIĘ W DWÓCH MAŁYCH LABORATORIACH
Laboratorium Farmaceutyczne Krka w Novo mesto zostało założone 23 kwietnia 1954 roku. Jesienią tego samego roku rozpoczęto regularną produkcję w dwóch małych laboratoriach oraz w zakładach produkcyjnych i pakujących w centrum Novo mesto. Zaledwie pięć lat później Krka znalazła się w pierwszej piątce firm farmaceutycznych w byłej Jugosławii. W latach 60-tych produkcja została przeniesiona do zakładu Ločna w Novo mesto. Zmiana strategii, tj. zastąpienie licencjonowanych produktów naszymi własnymi innowacyjnymi lekami generycznymi, wyznaczyła kierunek działalności Krka na nadchodzące dziesięciolecia.
1954–1984
NASZA MIĘDZYNARODOWA OBECNOŚĆ ROZSZERZA SIĘ
Rozszerzyliśmy naszą sieć sprzedaży, założyliśmy pierwsze filie i przedstawicielstwa zagraniczne oraz zwiększyliśmy pionowo zintegrowaną produkcję. W odpowiedzi na zmiany społeczne i polityczne zaczęliśmy kierować się na rynki Europy Zachodniej. W połowie lat 90-tych ponad 70% naszych wyrobów trafiało na eksport. Krka stała się globalnym graczem z ponad 4 500 pracowników, nowymi zakładami produkcyjnymi w Słowenii, Polsce i Rosji oraz 28 oddziałami i przedstawicielstwami zagranicznymi.
1985–2004
ZABEZPIECZENIE WYSOKIEJ POZYCJI WŚRÓD WIODĄCYCH GENERYCZNYCH FIRM FARMACEUTYCZNYCH
Krka jest jedną z wiodących na świecie firm produkujących leki generyczne, koncentrującą się na generykach na receptę, sprzedawanych pod markami własnymi. Ciągłe inwestycje w badania i rozwój prowadzą do powstawania nowych produktów, które stanowią ponad jedną trzecią całkowitej sprzedaży firmy.
Od 2013 roku prawie połowa wszystkich pracowników Krka pracowała w ponad 45 filiach i przedstawicielstwach poza Słowenią, zorganizowanych w sześć regionów sprzedaży. Nasze produkty są dostępne na 70 rynkach od Lizbony po Władywostok.